Általános Üzleti Feltételek
A következő kereskedelmi és reklamációs feltételek szabályozzák az eladó: Martons SKBuild s.r.o., székhely: Biskupa Kondého 5138/30, 929 01 Dunajská Streda, IČO: 53112482, DIČ: 2121268556, IČ DPH: SK2121268556, a Trnavai Járásbíróság Cégnyilvántartásába bejegyezve, Sro szakasz, 46924/T betét (a továbbiakban: „eladó”) és a vevő között a megkötött adásvételi szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeket. A szerződés tárgya az eladó internetes áruházának weboldalán értékesített áru megvásárlása és eladása.
Eladó elérhetőségei:
MartonsOxygen.hu
Martons, SKBuild s.r.o., Biskupa Kondého 5138/30, 929 01 Dunajská Streda
IČO: 53112482
DIČ: 2121268556, IČ DPH: SK2121268556
Bejegyezve: OS Trnava, Sro, 46924/T
Telefon: +421 944 607 208
E-mail: info@martons.sk , info@MartonsOxygen.huFelügyeleti szerv:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
SOI Felügyelőség – Nagyszombati Kerület
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Felügyeleti osztály
Tel.: 033/321 25 27, 033/321 25 21, Fax: 033/321 25 23
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi1.1. A jelen ÁSZF és reklamációs feltételek a szerződéskötés napján érvényes szövegben a szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Írásbeli szerződés esetén az ettől eltérő megállapodások elsőbbséget élveznek, feltéve hogy nem ütköznek kötelező jogszabályokba.
1.2. Kiegészítő szerződés: a vevő az alapügylethez kapcsolódó árut/szolgáltatást szerez meg, amelyet az eladó vagy megállapodás alapján harmadik személy nyújt.
1.3. A webáruházban feltüntetett vételár tartalmazza az ÁFÁ-t. A szállítás és egyéb választható szolgáltatások díját nem tartalmazza. Akciók a készlet erejéig érvényesek, ha másként nem jelezzük.
1.4. Az eladó bármikor módosíthatja a weben feltüntetett eladási árat. A változás nem érinti a módosítást megelőzően megkötött szerződéseket.
2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja
2.1. A vevő a weboldalon kitöltött és elküldött űrlappal ajánlatot tesz (a továbbiakban: „megrendelés”). A szerződés tárgya a megjelölt áru ellenérték fejében történő tulajdonátruházása.
2.2. A megrendelés elküldése után a rendszer automatikus e-mailt küld a beérkezésről („megrendelés beérkezésének visszaigazolása”). Szükség esetén további információkat is küldhetünk.
2.3. A beérkezés visszaigazolása egyben a vevő ajánlatának elfogadása („megrendelés elfogadása”).
2.4. Az elfogadás tartalmazza: az áru megnevezése és specifikációja, ár- és egyéb díjadatok, várható szállítási határidő, a kiszállítás helye és feltételei, az eladó azonosító adatai stb.
2.5. A szerződés a megrendelés elfogadásának elektronikus vagy írásbeli kézbesítésével jön létre.
2.6. A megrendelés elküldése előtt az eladó egyértelműen tájékoztatta a vevőt a panaszkezelési, fizetési, kereskedelmi, szállítási és egyéb feltételekről, mégpedig úgy, hogy:
– a termék fő tulajdonságait a termékoldalon ismertette,
– az eladó cégnevét és székhelyét, elérhetőségeit és panaszkezelési címét a megfelelő aloldalakon és az 1. cikkben feltüntette,
– a teljes árat (ÁFÁ-val), a szállítás és egyéb díjak számítási módját, illetve azt, hogy a vevő köteles ezek megfizetésére, a termékoldalon feltüntette,
– a fizetési és szállítási feltételeket, határidőket, panaszkezelési eljárást az ÁSZF megfelelő cikkeiben rögzítette,
– az elállási jogot, feltételeit és eljárását a 10. cikkben ismertette, és az elállási űrlapot biztosította,
– az elállás esetén visszaküldés költségeit és postán nem visszaküldhető áruk esetén az eltérő visszaküldési módokat a 10. cikkben ismertette,
– szolgáltatás esetén az elálláskor a ténylegesen nyújtott teljesítés ellenértékének megfizetését a 10. cikkben jelezte,
– az elállási jog elvesztésének eseteit a 10. cikkben rögzítette,
– a hibás teljesítésért való felelősséget a 8. cikk ismerteti,
– a gyártói/kereskedői jótállás esetleges részleteit és az értékesítés utáni támogatást a termékoldalon és a 9. cikkben tette közzé,
– az esetleges magatartási kódexeket és azok elérhetőségét a termékoldalon jelezte,
– a szerződés időtartamát, felmondási feltételeit az ÁSZF-ben és a termékoldalon jelezte,
– a vevő minimális kötelezettségvállalásait, előleg/biztosíték esetleges követelményét, elektronikus tartalom védelmét és kompatibilitását, alternatív vitarendezés lehetőségét, a szerződéskötés lépéseit, az elektronikus formában történő megőrzést és a szerződés nyelvét (szlovák) mind feltüntette.2.7. Ha a 2.6. e) pont szerinti tájékoztatást az eladó elmulasztotta, a vevő nem köteles a többletköltségek megfizetésére.
3. Az eladó jogai és kötelezettségei
3.1. Az eladó köteles:
a) a megrendelt árut a megállapodott mennyiségben, határidőben és minőségben átadni, megfelelően csomagolni és szállítani,
b) biztosítani, hogy az áru megfeleljen a vonatkozó szlovák jogszabályoknak,
c) a szerződés megkötésének visszaigazolását tartós adathordozón haladéktalanul megküldeni, az elállási űrlappal együtt,
d) az áruval együtt minden szükséges dokumentumot (szlovák nyelvű használati útmutató, szállítólevél, jótállási jegy, adóbizonyítvány) átadni.3.2. Az eladó jogosult a vételár esedékes és rendben történő megfizetésére.
3.3. Ha az áru nem elérhető vagy a készlet kifogyott, az eladó köteles helyettesítő teljesítést ajánlani vagy a vevőnek elállási lehetőséget biztosítani. Elálláskor az eladó a megfizetett vételárat 14 napon belül visszatéríti a vevő által megadott számlára, hacsak másként nem állapodnak meg.
4. A vevő jogai és kötelezettségei
4.1. A vevő tudomásul veszi a vételár megfizetésének kötelezettségét.
4.2. Jogok: a vevő jogosult a megállapodott mennyiségű, minőségű és határidőben, a megadott helyre leszállított árura.
4.3. Kötelezettségek:
a) a megállapodott vételár és a szállítási költségek megfizetése,
b) a megrendelt és leszállított áru átvétele. Fontos: utánvétes csomag át nem vétele esetén díjat számítunk fel, részletek: https://www.martons.sk/neprevzaty-tovar-na-dobierku/
c) az átvétel szállítólevélen történő aláírása.
Át nem vett utánvétes küldemény esetén az eladó kártérítést követelhet a bizonyított szállítási és kezelési költségek erejéig (ált. 6–8 €). Az át nem vétel nem minősül a 102/2014. sz. törvény 7. § szerinti elállásnak.5. Szállítási és fizetési feltételek
A mindenkori szállítási díjak és fizetési módok: „Szállítás és fizetés” aloldal.
5.1. Minden terméknél feltüntetjük a szokásos elérhetőséget és expedíciós időt.
5.2. Az eladó köteles legkésőbb a szerződéskötéstől számított 30 napon belül leszállítani, hacsak másként nem állapodtak meg. Ennek elmulasztása esetén a vevő póthatáridőt tűzhet ki, majd elállhat.
5.3. Az eladó a határidő előtt is felhívhatja a vevőt az átvételre.
5.4. A weben látható képek nem csupán illusztrációk. A gyártó által megadott méret, tömeg stb. a valóságtól ±1% eltérést mutathat.
5.5. A vevő köteles az árut a megállapodott helyen és az egyeztetett idősávban (a továbbiakban: „Idősáv”) átvenni. Lásd még: https://www.martons.sk/neprevzaty-tovar-na-dobierku/
5.6. Az Idősávban a vevő vagy meghatalmazottja köteles átvenni és az átvételt, illetve fizetést aláírással igazolni. Az áru a helyszínre történő szállítással és az átvétel igazolásával minősül kézbesítettnek.
5.7. Sikertelen kézbesítés vagy 7 napon belüli át nem vétel esetén az eladó a tényleges kárát érvényesítheti. Részletek: https://www.martons.sk/neprevzaty-tovar-na-dobierku/
5.8. A vevő köteles azonnal, a kézbesítő jelenlétében ellenőrizni a csomagolást és az árut. Hiba esetén jegyzőkönyv készül. A vevő a hibás árut megtagadhatja vagy átveheti és a 8. cikk szerint reklamálhat. Ha az átvételt megtagadja, a visszaküldés ésszerű költsége az eladót terheli.
5.9. Kézbesítés elmaradása esetén a vevő elállhat; az eladó 14 napon belül visszatérít.
6. Vételár
6.1. A felek által elfogadott vételárat a megrendelés elfogadása tartalmazza. Ha a beérkezést igazoló e-mailben magasabb ár szerepel, mint a megrendeléskor a weben, az eladó új ajánlatot küld, amelyet a vevőnek kifejezetten el kell fogadnia.
6.2. Fizetés készpénzben/bankkártyával személyes átvételkor, utánvéttel, vagy átutalással az eladó számlájára.
6.3. Átutalásnál a fizetés napja az összeg jóváírásának napja.
6.4. A vételár legkésőbb átvételkor esedékes. A tulajdonjog a teljes vételár megfizetéséig az eladót illeti.
6.5. Az eladó megtagadhatja a szállítást, ha a teljes vételárat nem fizették meg, és részletfizetésben nem állapodtak meg.
6.6. Szerelés, felvitel és kapcsolódó költségek nem részei a vételárnak.
7. Tulajdonszerzés és kárveszély átszállása
7.1. Tulajdonjog a teljes vételár megfizetésével száll át.
7.2. A kárveszély az átvétellel, vagy ha az eladó a rendelkezésre bocsátást lehetővé tette, de a vevő át nem vette, az attól az időponttól száll át.
8. Reklamációs szabályzat (jótállás, hibás teljesítés, reklamáció)
8.1–8.5. Eltávolítható hiba esetén díjmentes javítás vagy csere, nem javítható vagy használatot akadályozó hiba esetén csere vagy elállás; egyéb nem javítható hibánál árleszállítás.
8.6–8.9. A vevő jogairól az eladó a weben tájékoztatott. Az eladó a szlovák jog szerint felel a hibákért; részletek az ÁSZF-ben.
8.10–8.13. A reklamáció az eladónál vagy a kijelölt szerviznél érvényesíthető. A reklamáció kezdete: (a) a reklamáció bejelentése, (b) az áru és (c) a szükséges hozzáférési adatok átadása. Be nem küldhető vagy beépített árunál az eladó helyszíni szemlét végez.
8.14–8.15. Az eladó visszaigazolást ad a reklamációról, a vevő meghatározza igényét; az eladó a módot azonnal, bonyolult esetben 3 napon belül, indokolt esetben legfeljebb 30 napon belül állapítja meg és intézi. 30 nap eredménytelen elteltével a vevő elállhat vagy cserét kérhet.
8.16–8.17. 12 hónapon belüli elutasítás csak szakvéleménnyel lehetséges. 12 hónap után elutasításkor az eladó megjelöli a szakértőt; ha a szakvélemény a hibát igazolja, az eladó megtéríti a költségeket és a reklamációt ismételten el kell fogadni.
8.18–8.20. Nem érvényesíthető ismert vagy nyilvánvaló hiba, lejárt jótállás, a vevő által okozott mechanikai kár, nem rendeltetésszerű használat, szakszerűtlen kezelés, vis maior, jogosulatlan beavatkozás stb.
8.21–8.22. A reklamáció intézésének módja: csere, vételár-visszatérítés, javítás, árleszállítás, átvételi felhívás, megalapozott elutasítás. Írásos jegyzőkönyv és értesítés jár.
8.23. Jótállási idő: 24 hónap a kézbesítéstől, eltérő megjelölés hiányában. Élelmiszerek és állateledel min. 2 hónap szavatosság a lejárat előtt; rövidebb esetben előzetes egyeztetés szükséges.
8.24–8.29. Javítás hosszabbítja a jótállást a kieső idővel; csere esetén az új termékre új jótállás indul. Többszöri ismétlődés vagy több különböző hiba esetén csere vagy vételár-visszatérítés.
8.30–8.33. A reklamáció csak a bejelentett hibákra vonatkozik. Többszöri előfordulás: ugyanazon javítható hiba >2 alkalom; több különböző hiba: >3 egyidejű hiba. Ugyanazon egyedi hibára a jog gyakorlása kimerül.
8.34. A 8. cikk nem vonatkozik nem fogyasztói alanyokra a 102/2014. törvény szerint.
9. Személyes adatok és védelmük
A regisztráció, hírlevél-feliratkozás, nyereményjátékok, kuponok használata során a Martoine s.r.o. marketing célból kezelheti az adatokat. Az adatkezelés céljai, jogalapja, az érintetti jogok, elérhető beállítások és partnerek részletezése megegyezik az eredeti szlovák szövegben foglaltakkal; az itt felsorolt összes pont magyarul is irányadó. A vevő adatai megadásának, módosításának, törlésének, tiltakozásának, tájékoztatáskérésének módja, a határidők és a felügyeleti hatósághoz fordulás lehetősége az eredeti szöveg pontonkénti megfelelője szerint érvényes. A konkrét szolgáltatók és címek listája megegyezik az eredeti felsorolással (Packeta, Global Payments, Google Ireland, GLS Slovakia, Heureka, Facebook Ireland, BANKING s.r.o., ECOMAIL.CZ stb.).
A „Fiókom – fiók részletei” oldal: https://www.martons.sk/moj-ucet/edit-account/10. Elállás az adásvételi szerződéstől
10.1. Lehetetlenülés esetén (készlethiány, gyártás megszűnése, vis maior stb.) az eladó haladéktalanul értesít és helyettesítő teljesítést ajánl vagy elállási lehetőséget biztosít. Elálláskor az előleget 14 napon belül visszatéríti.
10.2–10.5. A vevő indokolás nélkül elállhat a kézhezvételtől számított 14 napon belül (102/2014. törvény). A terméket a „klasszikus boltban” szokásos mértékben kipróbálhatja.
10.6. Elállás írásban, félreértésre nem adó módon, vagy a melléklet szerinti űrlapon. A határidő betartott, ha az értesítés az utolsó napon elküldésre kerül. Elállási űrlap és reklamációs űrlap linkek az oldalon.
10.7–10.8. Az elállási nyilatkozatnak tartalmaznia kell az azonosítási adatokat, megrendelésszámot, termékmegnevezést, a visszafizetés módját. Az elállással kapcsolódó kiegészítő szerződések is megszűnnek; költség csak a törvényben megengedett mértékben számítható fel.
10.9–10.12. A vevő 14 napon belül köteles a terméket visszaküldeni az eladó címére; az eladó a kifizetett összegeket legkésőbb az elállás kézhezvételétől számított 14 napon belül téríti vissza, de visszatarthatja a visszaküldésig vagy a feladás igazolásáig. A visszaküldés közvetlen költsége a vevőt terheli, ha a törvény másként nem rendelkezik.
10.13–10.15. A vevő a szükséges kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A visszatérítés az eredeti fizetési móddal történik, eltérő megállapodás hiányában.
10.16. Elállás nem gyakorolható többek között: egyedi igény szerint készült áru; egészségvédelmi/higiéniai okból zárt csomagolású, felbontott áru; felbontott hang-, kép-, szoftver adathordozó; teljesített elektronikus tartalom; összeszerelt/használt állapotban vissza nem állítható termék; romlandó áru; természetüknél fogva szétválaszthatatlanul összekevert áruk stb.
10.17. A 10. cikk nem vonatkozik nem fogyasztókra.
11. Záró rendelkezések
11.1. Írásbeli szerződés módosítása csak írásban érvényes.
11.2. A felek e-mailben kommunikálnak.
11.3. A nem szabályozott kérdésekre az alkalmazandó szlovák jog (Polgári Törvénykönyv, 22/2004. e-kereskedelmi törvény, 102/2014. távértékesítési törvény stb.) irányadó.
11.4. Az ÁSZF a szerződés megkötésével lép hatályba a vevőre nézve.
11.5. Megrendelés előtt a vevő jelöléssel erősíti meg, hogy az ÁSZF-et megismerte és elfogadja.12. Alternatív vitarendezés (AVR)
12.1. A vevő először kérhet orvoslást az eladótól. 30 napon belüli elutasítás vagy válasz hiányában a 391/2015. sz. törvény szerinti AVR-szervnél kezdeményezhet eljárást. Az AVR csak fogyasztókra vonatkozik, 20 € feletti ügyekben. A maximális díj a fogyasztó felé 5 €.
12.1. (Tájékoztatás) Elállás távollevők között kötött szerződéstől a 102/2014. törvény szerint. Részletek: Reklamációs szabályzat.
12.2. (Elállási jog gyakorlása)
Jogosult 14 napon belül indokolás nélkül elállni. A határidő attól a naptól ketyeg, amikor Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átvette.Elállási nyilatkozatát küldje meg egyértelmű nyilatkozattal postán, faxon vagy e-mailben az alábbi címre: Martons, SKBuild s.r.o., Nová cesta 85/115, 92523 Jelka, tel.: +421 944 607 208, info@martons.sk.
Használhatja a Melléklet 1. szerinti mintanyomtatványt, illetve elektronikusan is benyújthatja a www.martons.sk oldalon. Az átvételt e-mailben visszaigazoljuk.A határidő akkor tekintendő megtartottnak, ha az értesítést a határidő lejárta előtt elküldi.
12.3. (Elállás következményei)
Az elállást követően minden, a szerződéssel összefüggésben fizetett összeget visszatérítünk, ideértve a szokásos kézbesítési díjat. Az eltérő, drágább kézbesítési mód többletköltsége, illetve teljesített kiegészítő szolgáltatások költsége nem jár vissza. A visszafizetés legkésőbb 14 napon belül, az Ön által alkalmazott fizetési móddal azonos módon történik, többletdíj nélkül. A visszafizetést az áru visszaérkezéséig vagy a feladás igazolásáig visszatarthatjuk.Az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 14 napon belül küldje vissza a társaság székhelyére. A határidő megtartott, ha a csomagot a 14. nap előtt feladta. A közvetlen visszaküldési költség Önt terheli.
Felhívjuk figyelmét, hogy az áru értékcsökkenéséért felel, ha azt a szükséges kipróbáláson túlmenően használta.
Hatályos: 2025.10.19.
Martons, SKBuild s.r.o.
